Eläkkeensaajien Ylöjärven yhdistys ry

Yhdistyksen tarkoitus on toiminnoillaan säilyttää ikääntyvien ihmisten fyysinen ja psyykkinen toimintakyky sekä elämänhallinta.

Asiantuntijaluennot sekä katsaukset ajankohtaisista ympäristömme asioista ovat tiistaikurssien teemoina. Käsityö- ja askartelukerhossa tehdään  käsitöitä ja askarrellaan, muistikerhossa visaillaan, pelataan korteilla ja palautetaan mieleen entisiä asioita. Luova-Kulttuuri-Matkakerhossa  harjoitetaan esiintymistaitoja, luodaan pieniä tekstejä ja vahvistetaan esiintymisvalmiuksia.Suunnitellaan tulevia retkiä, teattereita ym. Räikän Raiku-kuoro harjoittelee ja esiintyy eri tilaisuuksissa. Miesten porinapiirissä keskustellaan ajankohtaisista asioista, Boccia-ryhmä harjoittelee käden ja silmien yhteistyötä. Tietokoneen ja älypuhelimen käytön opastamisella kannustetaan käyttämään digitaalisia palveluja, Kuntosaliryhmät pitävät yllä lihaskuntoa, tasapainoa ja lisäksi annetaan vertaistukea. Matkoja tehdään kulttuuritapahtumiin tai tutustutaan eri maakuntien nähtävyyksiin.

Kerhoista tai kursseista ei peritä osallistumismaksua.

Yhdistyksen vuotuinen jäsenmaksu on 15€, se sisältää seitsemän kertaa vuodessa ilmestyvän Eläkkeensaaja-lehden.